Przedszkole Miejskie nr 170 w Łodzi

O nas

   Historia naszej placówki sięga 1978 roku. To właśnie 1 września tego roku po raz  pierwszy przekroczyły próg przedszkolaki. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, ale dzieci zawsze mogą liczyć na przyjazny uśmiech personelu i  świetną zabawę.
   

   Nasze przedszkole mieści się w piętrowym, wolnostojącym budynku. Na parterze znajdują się pomieszczenie administracyjne, pion kuchenny, szatnia, dwie sale dla dzieci młodszych i sala do ćwiczeń terapeutycznych. Na piętrze znajduje się pion kuchenny i trzy sale, w których bawią się uczą dzieci 5 i 6 - letnie. Idąc z duchem czasu korzystamy z nowoczesnych rozwiązań technologicznych - trzy sale wyposażone są w tablice multimedialne a na holu w miejscu ogólnodostępnym dzieci przenoszą się w świat przygód dzięki - magicznemu dywanowi :-)
   

   Budynek przedszkola otacza przestronny, zacieniony ogród wyposażony w sprzęt rekreacyjno - sportowy. W roku 2011 dzięki dofinansowaniu ze środków WFOŚiGW nasz ogród przeszedł swoistą metamorfozę. Stworzone zostały różnorodne środowiska przyrodnicze (krzewy i drzewa owocowe, warzywnik, ogród ziołowy itp.), gdzie dzieci samodzielnie sadzą i pielęgnują warzywa, kwiaty czy zioła a przede wszystkim w naturalnym środowisku dzięki zabawie i obserwacji zdobywają własne doświadczenia w świecie przyrody.

   Wielkim atutem naszej placówki jest sąsiedztwo Szkoły Podstawowej nr 19, na terenie której znajduje się basen, gdzie wszystkie starsze przedszkolaki uczęszczają raz w tygodniu na bezpłatne lekcje pływania. Inne sąsiadujące z przedszkolem instytucje to boisko Orlik, kryte lodowisko MOSiR, Pałac Młodzieży i Biblioteka nr 8. Takie dogodne usytuowanie daje nam możliwość ścisłej i systematycznej współpracy, dającej dzieciom atrakcyjne możliwości wszechstronnego rozwoju.

   Doświadczona kadra pedagogiczna dostosowuje działania dydaktyczno - wychowawcze do wymagań jakie stawia przed nami współczesny świat, uwzględniając potrzeby dzieci i rodziców. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom społecznym chcemy aby dzieci opuszczające naszą placówkę kochały świat, innych ludzi i siebie, aby były otwarte na piękno i dobro, aby potrafiły chronić siebie i innych przed płynącymi z rozwoju cywilizacji zagrożeniami, jednocześnie umiejąc z tych zdobyczy cywilizacji rozsądnie korzystać.